Kto jest kim w agencji reklamowej?

literki team

Agencje reklamowa może być dla laika dość tajemniczym miejscem. Ogromna ilość stanowisk, a na dodatek podawanych w języku angielskim i tak naprawdę ciężko się połapać kto się czym zajmuje w takiej firmie. Warto przybliżyć kto tam pracuje i czym się zajmuje. Oczywiście nie jest to stały zestaw dla każdej agencji, lecz te podane poniżej są te, które pojawiają się najczęściej.

Dowódcy

Creative Director to osoba dowodząca całą kampanią. Ta osoba nadzoruje i koordynuje działania w niej i to na jej barkach spoczywa zadanie dopilnowania wszystkich detali założonych przez klienta. New Business Manager to osoba odpowiedzialna za pozyskiwanie klientów i to właśnie z nią ma do czynienia klient za pierwszym razem. Ta osoba jest też odpowiedzialna za przygotowanie oferty i jej odpowiednie zaprezentowanie i ostatecznie wynegocjowanie warunków umowy.

Pion zarządzający

Project Manager to jak można się domyślić osoba odpowiedzialna za zarządzanie danymi projektami. Jego zadania to zaplanowanie, organizowanie i kontrolę poszczególnych elementów projektu. PR Manager ma za zadanie budować pozytywny wizerunek marki w Internecie. Jej działania można przyrównać najłatwiej do rzecznika prasowego, gdyż w jego kompetencjach leży kontakt z mediami, współpracę z twórcami internetowymi (takimi jak blogerzy, vlogerzy czy influencerzy) i organizację konferencji.

Social Media

Jeżeli już mówimy o działaniach w sieci, nie da się nie wspomnieć o Social Media Managerze. Jak to mówi ekspert z krakowskiej agencji reklamowej https://www.roxxmedia.pl/ potocznie nazywany „człowiekiem od Facebooka” nie może ograniczać się tylko do tego. Jako że dziś mamy do czynienia z mnogością kanałów mediów społecznościowych, dziś jego działania muszą być zróżnicowane i muszą być, kształtować obecność Klienta w social media na wielu kanałach. Za pomocą udostępnionych mu narzędzi, odpowiada za komunikację firmy.

Artyści i twórcy

Copywriter jest odpowiedzialny za tworzenie treści tekstowych. Musi być to osoba o lekkim piórze i nieskończonych pokładach kreatywności, która przyda mu się do tworzenia artykułów i opisów dla zróżnicowanych klientów. Jeżeli mowa o twórcach, należy wspomnieć o prawdziwych informatycznych artystach, takich jak Web Developer i Web Designer, bez których niemożliwe jest stworzenie stron internetowych. Pierwszy z nich zajmuje się ich programowaniem, podczas kiedy drugi z nich jest odpowiedzialny za ich zaprojektowanie.

Podsumowanie

To oczywiście tylko kilka najważniejszych stanowisk. Każda z agencji może posiadać własnych specjalistów, do których kwestii nie poruszono w artykule. Dziś, elastyczność w takich miejscach jest wymagana, aby dostosowywać się do tego, co rzeczywistość internetowa serwuje nam na co dzień. Praca w takiej agencji to masa bardzo niestandardowych wyzwań. W takim miejscu nigdy nie przestajemy się uczyć i jeżeli interesuje nas taka przyszłość, powinniśmy już dzisiaj rozpocząć naszą edukację, aby droga zawodowa wybrana przez nas okazała się łatwiejsza.